5 yıldızlı işkence

5 yıldızlı işkence


Manavgat’ta 5 yıldızlı bir otelin elektriği, bir önceki işletmecinin borcu nedeniyle kesildi. 15 saat süren elektrik ve su kesintisi müşterileri isyan ettirdi. Elektrik, kaymakamlığın yanı sıra mevcut firmanın teminat vermesiyle yeniden açıldı. Yaşanan bu olay, bir kez daha ‘Turizm Sektöründeki denetimsiz yetersizliğini ?’ gündeme getirdi

 

Antalya SES Gazetesi’nin, daha önce bir otelde 72 tatilcinin zehirlenmesinin ardından gündeme getirdiği, turizm işletmelerinde yeterli ‘denetim’ yapılamadığı konusu bir kez daha gündeme geldi. Bu kez Manavgat’a bağlı Çolaklı Mahallesi'ndeki 5 yıldızlı otelin elektriğinin kesilerek, otelde tatillerini geçiren yerli- yabancı turistlerin, mağduriyet yaşamasına neden oldu. Şebeke suyu yerine açılan kuyudan elektrikli motorla su alınan otele, kesinti nedeniyle su da verilemedi. Kaymakam Mustafa Yiğit'in girişimi ve otel işletmecisinin kefil olmasıyla, otele yeniden elektrik verilmeye başlandı. Olay nedeniyle birçok tatilcinin acenteleri aracılığıyla başka otellere yerleştirildiği belirtildi.

Yeterlilik ölçülmüyor mu?

Yaşanan bu durum her geçen gün turizmde rekorlar kıran Antalya için büyük bir olumsuzluk teşkil ediyor. Antalya’da konaklayan tatilcilerin zehirlenmesi, elektrik ve su kesintisinden dolayı mağduriyet yaşanması, küçük- büyük birçok otelin ve işletmenin yeteri kadar denetlenmediğini ortaya koyuyor. Otellerin gıda, temizlik ve hijyen kurallarına uyup, uymadığının denetlenmesinin haricinde, hitap ettikleri turizme yeterliliklerinin kontrolünün eksikliği bir kez daha ‘denetimsiz turizm mi yapılıyor?’ sorusunu gündeme getirdi.

‘Sıkıntılar telafi edilecek’

Yaşanan olumsuzluğun kendileriyle hiçbir ilgisi olmadığını belirten acente sahibi otel yetkilisi Sebahattin Coşkun "Biz burayı çok zor şartlarda teslim aldık. Çok badireler atlattık. Elektrik kesintisi tamamen bizim dışımızda. Daha önceki turizm firmasının borçları sebebiyle elektrik şirketi 280 bin lira tutarındaki borç sebebiyle gece 03.00'te elektriğimizi kesti. Otelimizde 320 odadan 250'si dolu. Bunun da 150 odası yabancı uyruklu diğeri Türk müşterilerimiz. Birçok müşterimiz mağdur olmuş durumda. Elektrik olmadığı için de otelimizde bir takım hizmetleri veremez duruma geldik. Bunlardan kaynaklanan sıkıntılar var ama biz bunları tamamen aştık. Ve bu saatten sonra otelimizde herhangi bir sıkıntı yaşanmayacaktır. Biz bu borcu da üstlendik. Elektriklerimiz açılıyor. Bunun dışında müşterilerimizin başka birimler tarafından yaşamış olduğu sıkıntıları biz en kısa zamanda telafi edeceğiz. Ama bu bizim uğramış olduğumuz zararla ilgili de gerek kaymakamlıktan, gerek TÜRSAB'tan veya jandarmadan alacağımız detaylarla da biz de bu sıkıntı nedeniyle hakkımızı arayacağız" dedi.

Başka otele de gidemediler

Manavgat Bölgesi’nde otellerin tamamının dolu olması nedeniyle acentelerinden başka otel talebinde bulunan müşterilerin büyük bölümü bu taleplerine cevap alamadı. Özellikle yabancı turistlerden oluşan bir bölüm müşteri ise otobüslerle ve taksilerle bölgede boş odası olan otellere aktarıldı. Tatilin kendileri için zehir olduğunu belirten bazı müşteriler, boğazlarından keserek tatil için 4-5 bin lira para yatırdıklarını, yaşanan olay sonucunda heveslerinin kursaklarında kaldığını dile getirdi.

Mağduriyetler giderilecek

Konuyla ilgili müşterilere bilgilendirme yapan İl Kültür ve Turizm Şube Müdürü Erdal Kaçmaz, mağduriyetlerinin bir şekilde giderileceğini belirterek "Elektrikle ilgili yaşanan sorun çözüldü. Biraz sonra elektrikler gelecek. Ama burada acentelerimizin yetkilileri de bulunuyor. İsterseniz sizlere bölgemizde çok az da olsa boş yatağı olan otellere götürecekler. İsteyen misafirlerimiz de burada kalmaya devam edebilir. Eğer her ikisini de kabul etmezseniz acenteniz sizlere en geç 15 gün içerisinde ödemiş olduğunuz parayı geri ödemekle yükümlüdür. Yaşananlar için en az sizler kadar üzgünüm" ifadelerine yer verdi.

 

 

 

Sorumlu Yazı İşleri Müdürü

AHMET DÖKDÖK
HABER YORUMLARI
Sizde Yorum Ekleyin
POPÜLER
SÜPERLİG PUAN DURUMU